Idol!

Heej!
Har inte uppdaterat på länge, har inte haft tid.

Jag, mamma och Sandra va på idol-finalen i Globen i fredags! Det va askul!
Vi fick ta ledigt från sista lektionen som va matte för att hinna med tåget som gick tjugo i 4. Sen tog vi den överfulla tunnelbanan i några minuter tills vi kom fram  till globen. Då gick vi in i globen shopping, tänkte kanske kolla lite där innan eftersom vi va lite tidiga. Men det va bara dom gamla tråkiga affärerna som vi har i uppsala. Så det slutade med en glitterspray som jag skulle ha i håret till idol (som jag sedan glömde spraya i...) och en mcchicken jr på donken.
Sen gick vi till våran ingång, nr 5. Det var insläpp kl 6 tror jag, och vi stog utanför och väntade i kanske 10 min. Sen fick vi komma in. Vi såg en lång kö och en skylt där det stod "ta kort med idolerna", och den föll vi såklart för. Eftersom vi såg ganska snart att Lars va där framme var det ju ännu bättre! Det gick på kanske 3 sekunder. Man gick upp till stället där dom stog och sen klickade kameran och man behövde gå . Den 16e, på tisdag får man hämta ut bilden på dustinhome.se. Hoppas den blir bra!
Efter det köpte jag en typ lysstav, som lyste rött som symboliserade kevin, en popcorn och en MER.
Efter det gick vi till trappan man behövde gå upp för för att komma till våran läktare, shitt pomfritt! 8 trappar va det, första gången kändes det som att dom aldrig skulle ta slut. Men i pausen sprang jag och sandra upp och ner för dom ändå, vi va tvugna att gå ner, det va så himla varmt där uppe, men längst ner var det svalt och skönt!
Det va en helt annan grej än att sitta i soffan och kolla, men nästa år ska det iaf bli dom bästa biljetterna hoppas jag! Kevin var grym, speciellt med rocklåten. Alice va också bra, men min favvo är ändå Kevin :)
Jag var faktiskt ganska nervös på resultatsshowen, men när dom spelade upp Kevins låt, blev jag riktigt lättad och fett glad! Yeah!!!
När allt var slut gick vi till den proppfulla tunnelbanan igen, mötte upp julia och amanda och åkte hem till Üppsala, var riktigt trött på tåget, men blev pigg på promenaden hem. Så jag och sandra låg och spelade mobilspel i sängen i kanske en halvtimme. Sen sov vi väl till kanske halv 12, och gick upp och åt frukost 12. Efter det  hämtade Camilla och hennes mamma upp oss och körde ut oss till sandras hus, vi va där och hade kul till typ 8, sen kom camillas föräldrar och hämtade oss, och släppte av mej hemma.

Idag vaknade jag redan 9, låg och kollade på tv tills mamma och pappa kom upp... Sen gick vi ner till stan och handlade och mamma köpte några böcker. Och nu är vi hemma igen.
Och vi har ännu ett prov imorrn, som jag pluggat lite till också, ska plugga mer snart.
Det har varit en tuff helg! Puh!!

Jag ska tanska upp bilder från idol snart. See u

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0